Associazione Donne Romene in Italia – A.D.R.I.

Associazione Donne Romene in Italia – A.D.R.I.

Un alt caz de exploatare printre romanii din Italia

instantaSunt romanca si traiesc cu toata familia in Sicilia. Am suportat foarte multe greutati si nedreptati la locul de munca doar pentru ca sunt romanca. Despre exploatare nici nu mai incape indoiala, ore lucrate gratis, stres…chin.
Am invatat sa merg inainte doar pentru ca mainile si picioarele mele muncesc pentru cei doi copii ai mei.
Dupa cinci ani de munca din care cu contract doar doi, am ajuns sa ma judec prin tribunal cu fiii batranei pentru care am muncit, i-am denuntat pentru ca nu au vrut sa imi recunoasca drepturile.
In contract erau 600 euro pentru 4 ore, dar fiul batranei imi oprea din salariu 200 de euro in fiecare luna, iar dupa ce a murit batrana am aflat ca taxele nu erau platite si nu eram asigurata nici macar pentru somaj, cu toate ca imi retragea bani fara acordul meu. Iar ca sa nu imi plateasca nici salariul, nici inchiderea contractului de munca, nici al 13-lea salariu si nici concediile pe care nu mi le-a platit niciodata a mintit pretinzand ca m-a platit mama lui care era paralizata total, nu putea deschide gura sa manance, era oarba si muta.
Ganditi-va bine si nu mai lasati niciodata de la voi nimic, pentru ca eu pentru batrana, care era ca si abandonata de fiii ei, am suferit si imi era mila de ea. Acum am ajuns sa ma lupt prin tribunale cu oameni rai si mincinosi. De conditii nici nu mai zic, pentru ei romanii nu aveau dreptul sa respire nici macar aer curat, era mucegai in toata casa si nu vroiau sa curete pe motiv ca era casa veche si nu aveau voie sa faca reparatii. Am ramas cu o bronsita cronica de la frigul si mizeria pe care le-am indurat muncind cinstit.
Inca ceva: in timpul pregatirilor de inmormantare ne-au cerut sa parasim casa pentru ca misiunea noastra s-a incheiat. Dupa ce l-am dat in judecata pentru neplata salariului si a celorlalte drepturi care mi se cuveneau dupa 5 ani de munca, au pretins ca le lipseste ceva din casa. De cate ori aduceam vorba despre platile care mi se cuveneau, imi repeta: “Eu pot sa va dau afara oricand zicand ca mi-ati luat ceva din casa”. Este ceeea ce a si facut la final.
Am lucrat 24 din 24 si nu am avut nici o zi libera, a pretins ca eu si mama mea stateam in gazda la el, de aceea imi oprea bani din salariu, dar eu aveam deja casa unde locuia cu chirie familia mea.
Daca se gaseste cineva cu inima buna sa imi dea un sfat ii multumesc frumos, doar ajutandu-ne unii pe altii vom reusi sa invingem nedreptatile care ne murdaresc fara sa fim murdari.
Sper ca alti romani sa denunte inainte sa fie prea tarziu, asa cum mi s-a intamplat mie si vreau sa cred ca Dumnezeu este cu mine si tot neamul romanesc si, incet-incet, ne vom recapata onoarea care ne-a fost furata printre straini.

6 commenti su “Un alt caz de exploatare printre romanii din Italia

  1. violeta
    29 luglio 2015

    imi pare rau pt tn stiu ca asa se intimpla si fiica mea a lucrat la un bar si acum ne judecam pt ca ia desfacut contractul de munca cu semnatura falsa si nici nu a platit-o nu stiu daca vom avea cistig de cauza pt ca toti sint de partea patronului pt ca acolo stau toata ziua italienii din sat si nimeni nu pune martori pt noi ca sintem straini ,se fac multe nedreptati si nimeni nu ne ajuta .

    • Giulia
      29 luglio 2015

      Ai dreptul la un avocat gratis care va fi platit de stat dar vei avea un pic de asteptat pana cand va incepe procesul si è greu de gasit un avocat care sa nu FIE influenzat de imaginea pe care si o face dupa ce apara un roman pt mine a fost ff dificil pt ca am avut doua avocate care mau lasat balta in momentele cele mai grele.Acum ma reprezinta o alta avocata care multumesc lui Dumnezeu mia zis in fata ca nu o intereseaza ca sunt romanca sau alta nationalitate pana in prezent sunt multumita dar vom vedea pe parcurs cum vom evolua lucrurile. Va voi tine la curent cu noile evenimente importante care vor fi si poate va vor fi de folos si voua .A venit vremea sa tinem fruntea Sus si cu Dumnezeu inainte vom depasi si momentele mai grele din viata noastra.

  2. Doina
    29 luglio 2015

    Denunta,fa la vertenza sindacale,pune martori vecinii de casa sunt obligati de lege sa vina la proces, nu te lasa poarta-i in tribunal.Ei trebuie sa plateasca toate nedreptatile pe care ti le-a facut.

    • Giulia
      29 luglio 2015

      Va multumesc pt sfaturi imi sunt de folos la proces am martori chiar si cativa italieni dar nu stiam ca pot chema la proces si vecinii de casa care vedeau erau martori oculari cum nu venea in vizita decat o data pe saptamana un fiu sa imi dea Doar bani de spesa care nu erau de Ajuns pt ca noi lucram doua persoane si cu 50 de euro nu il interesa ca nu Ajung o saptamana pt 3 persoane pt ca nu cumparam Doar de mancare mai era nevoie si de detersiv sapun si multe altele pt batrana pt ca nu ai punea sonda de pipì cu toate ca nu era deplasabila. O spalam cam din doua in doua ore pe zi 24 / 24.era nevoie de asistenta in permanenta si nu venea nimeni sa ne inlocuiasca nu le pasa ca aveam si noi familie .

      • veronica
        4 agosto 2015

        Am muncit si eu 5 ani cu contract cu o batrina cu alzaimar nu am dreptu la somaj ca baeatu babi nu a platit contribute decit 2 ani mam inbolnavit cu inima cine ne ocroteste pe noi sintem singuri dor cu dumnezeu

  3. Giulia
    8 settembre 2015

    Nu va descurajati trebuie sa denuntam inca de la inceput abuzurile pt ca nimeni nu ne ajuta dupa ce trec anii si o sa ne parà RAU

Rispondi

Informazione

Questa voce è stata pubblicata il 29 luglio 2015 da in A.D.R.I. - Romeno, Diverse con tag , , , , , .
