Associazione Donne Romene in Italia – A.D.R.I.

Associazione Donne Romene in Italia – A.D.R.I.

Izvor cu dor

Spre asfintit cand obosesc
si seara-ncet se lasa,
O carte-as lua ca sa citesc,
dar dorul nu ma lasa.

Ma cotropeste dor adanc,
mi-e sete, beau, gandesc,
Mi-e foame, insa nu mananc
caci dorul nu-l opresc.

Mi-e tare dor de-acasa, dor
de drumul calator,
Mi-e dor de apa de izvor
si campul din ogor.

Mi-e dor de prispa unde-ades’
povestile-ascultam,
Bunicii, impletind ales
ciorapi,manusi,…noi stam.

Mi-e dor de banca hodoroaga
ce scartaia in nopti,
Un’ pe furis fugeam, eu, draga,
sa fur sarut sub porti.

Mi-e dor de ia ce miroase
a busuioc din grinda,
Un’ mama ma-nvata a coase,
la lumanare-n tinda.

Cer talpile covor de iarba
s-adoarma pasi uscati,
Si fruntea-asteapta-n mare graba,
udarea-n stropi rouati.

Mi-e dor de chipurile toate,
de toti imi este dor,
De cusmele pe cap, plecate
in maini sa dea onor.

Mi-e dor de tihna din pridvor,
de mata languroasa,
Mi-e dor tare de-al meu odor
ce ma asteapta-acasa!

Mi-e dor de slujba din biserici,
cantand Prohodu’-n Denii,
Unde satenii buni si vrednici
mergeau grabiti cu danii.

Mi-e dor mult dor de obiceiuri,
de datina strabuna,
Pe-aici, pierdut, revad crampeie
in vise-n nopti cu luna.

Mi-e dor de horele din sat,
mi-e dor de sarbatoare,
Iubesc “Calusul” mult jucat
de feti cu Tricoloare.

Vad ca mi-e dor si am sa vin,
caci dorul mult m-apasa.
Am sa gasesc eu timp putin,
si am sa plec acasa!
M.G.M.

Rispondi

Informazione

Questa voce è stata pubblicata il 18 ottobre 2012 da in Amici/Sostenitori, Diverse con tag , , , .
